Promotion

Penjagaan Kulit

2014-07-26
'Penjagaan kulit peribadi' adalah rutin

Kita semua tahu betapa pentingnya 'penjagaan kulit peribadi. Pendapat mengenai cara-untuk (untuk penjagaan kulit peribadi) adalah berbeza dari seorang ke seorang. Sesetengah orang percaya bahawa akan panti kecantikan setiap hari adalah penjagaan kulit peribadi. Lain percaya bahawa penjagaan kulit peribadi hanya menunggu untuk memohon beberapa krim atau losyen pada kulit anda, setiap sekarang dan kemudian. Kemudian ada orang yang berfikir bahawa penjagaan kulit peribadi adalah satu peristiwa yang berlaku sebulan sekali atau setahun sekali. Masih orang lain sibuk diri dengan 'penjagaan kulit peribadi' sepanjang masa. Walau bagaimanapun, penjagaan kulit peribadi tidak begitu rumit dan tidak adalah ia yang mahal (mempertimbangkan bagaimana ia memberi manfaat). Penjagaan kulit peribadi sedang mengikuti rutin atau prosedur untuk menghadiri dengan keperluan kulit anda.

Malah sebelum anda bermula dengan rutin, anda perlu menentukan jenis kulit anda (berminyak, kering, sensitif, normal dan lain-lain) dan pilih produk penjagaan kulit peribadi yang sesuai untuk itu (anda mungkin perlu mencuba beberapa produk penjagaan kulit peribadi) . Berikut adalah rutin yang harus bekerja bagi kebanyakan orang dengan kulit normal.

Perkara pertama pada peribadi rutin penjagaan kulit adalah 'Pembersihan'. Tiga bahan-bahan utama adalah pembersih minyak, air dan surfaktan (ejen membasahkan). Minyak dan surfaktan mengeluarkan kotoran dan minyak dari kulit anda dan menyingkirkan air kemudian ia keluar, menjadikan kulit anda bersih. Anda mungkin perlu mencuba beberapa pembersih sebelum anda mencari satu yang sesuai dengan anda yang terbaik. Namun, anda perlu sentiasa menggunakan sabun pembersih-percuma. Juga, anda perlu menggunakan Lukas air suam untuk pembersihan (air panas dan sejuk, kedua-duanya, menyebabkan kerosakan pada kulit anda). Menjaga bahawa anda tidak lebih-membersihkan kulit anda dan akhirnya merosakkan kulit anda dalam proses.

Perkara kedua pada rutin penjagaan kulit peribadi adalah pengelupasan. Kulit berikut proses penyelenggaraan semula jadi di mana ia mengeluarkan sel-sel mati dan menggantikan mereka dengan sel-sel kulit baru. Pengelupasan hanya satu cara untuk memudahkan kulit dalam proses ini. Sel-sel kulit mati tidak mampu bertindak balas dengan produk penjagaan kulit peribadi tetapi masih menggunakan produk-produk ini, dengan itu menghalang mereka daripada sampai ke sel-sel kulit baru. Oleh itu membuang sel-sel kulit mati adalah penting untuk meningkatkan keberkesanan semua produk penjagaan kulit peribadi. Secara umumnya, ia mengambil pengelupasan meletakkan hanya selepas pembersihan. Seperti mana-mana prosedur penjagaan kulit peribadi, adalah penting bahawa anda memahami berapa banyak pengelupasan yang anda perlukan. Terkelupas 4-5 kali seminggu untuk kulit berminyak / normal dan 1-2 kali seminggu untuk kulit kering / sensitif. Terkelupas beberapa kali lebih dalam cuaca panas dan lembap.

Perkara seterusnya pada peribadi rutin penjagaan kulit pelembap. Ini adalah salah satu perkara yang paling penting dalam penjagaan kulit peribadi. Walaupun orang-orang dengan kulit berminyak perlu pelembap. Pelembap bukan sahaja mengelak kelembapan di dalam sel-sel kulit anda, tetapi juga menarik lembapan (dari udara) bila-bila masa diperlukan. Penggunaan terlalu banyak pelembap bagaimanapun boleh menyumbat liang-liang kulit dan akhirnya merosakkan kulit anda. Jumlah pelembap yang diperlukan oleh kulit anda akan menjadi jelas kepada anda dalam masa satu minggu anda menggunakan pelembap. Juga, memohon pelembap ini adalah terbaik apabila kulit anda masih lembap.

Perkara terakhir pada peribadi rutin penjagaan kulit pelindung matahari. Banyak pelembab (krim siang / pelembap) datang dengan perlindungan UV - supaya anda boleh mendapat manfaat dua kali ganda daripada mereka. Moisturisers tersebut disyorkan untuk semua hari (tidak kira sama ada ia adalah cerah atau mendung).

Sekali lagi, eksperimen dengan pelbagai produk penjagaan kulit peribadi dan juga dengan jumlah yang anda perlu memohon. Apa yang memberi anda hasil yang terbaik adalah yang terbaik penjagaan kulit peribadi resipi untuk anda. Walau bagaimanapun, jika anda mempunyai beberapa jenis dilema kulit, adalah lebih baik untuk berunding dengan doktor kulit anda sebelum anda sebenarnya mula menggunakan apa-apa produk penjagaan kulit peribadi.

Apakah pendapat anda?

No comments:

Post a Comment