Promotion

Tips Untuk Muka Berseri Sempena Hari Raya

2014-07-26
Tips Hari RayaIni post pertama saya dan saya sangat teruja untuk berkongsi kepada semua tips-tips untuk mendapatkan muka berseri.

1. Basuh ke atas.
Apabila membasuh muka atau memohon serum dan losyen, sentiasa urut ke dalam kulit dalam ke atas, gerakan membulatIni membolehkan bahan-bahan aktif dengan cepat menembusi permukaan kulit dan mengeluarkan minyak yang terperangkap, kotoran, dan bakteria."

2. Solek dalam gerakan ke bawah. 


Apabila berkaitan dengan solek, bagaimanapun, Dr Engelman mengesyorkan memohon dalam gerakan ke bawah, jadi solek duduk di atas kulit dan tidak akan diserah simpan dalam liang.

3. Ambil cuti.
Ia jelas, tetapi penting: Jangan sekali-kali pergi tidur tanpa mengambil kira solek pertama,Pembersihan kain lap seperti  adalah cara yang cepat dan mudah untuk menghilangkan solekan dan kotoran apabila anda tidak mempunyai masa (atau tenaga) untuk rutin kecantikan keseluruhan anda. "

4 Pengelupasan adalah penting.
Apabila suhu mula meningkat, kulit cenderung lebih berminyak. Pengelupasan kulit membantu buff diri sel-sel kulit mati yang terbentuk pada permukaan kulit, yang boleh menyumbat liang dan menyebabkan bintik hitam dan jerawat. Pengelupasan kulit meninggalkan ia segar dan berseri.

5. Beri kulit rehat.
Sekali seminggu, menghabiskan penuh 24 jam tanpa makeup. "Bagi mereka yang sensitif atau kulit terdedah jerawat, ini memberikan rehat dari wangian, alergen, bahan pengawet, dan minyak."


Itulah lima tips senang untuk mencapai wajah yang cerah dan bersedia untuk Hari Raya!

No comments:

Post a Comment