Promotion

Bagaimana Garcina Cambogia Berfungsi?

2014-08-09
Ekstrak dari HCA Garcinia Cambogia supplemen bantu dalam mengurangkan berat badan dengan melakukan dua perkara: Iaitu membantu untuk menyekat lemak, dan ia menyekat selera makan anda.

HCA  menyekat lemak dengan menghalang enzim penting yang tubuh anda memerlukan untuk membuat lemak daripada karbohidrat: lyase Citrate. Biasanya karbohidrat atau gula yang tidak digunakan serta-merta ataupun yang  disimpan dalam bentuk yang lain akan ditukarkan kepada lemak. Apabila HCA menghalang lyase sitrat, proses membuat lemak dihentikan dan pengeluaran LDL (kolesterol jahat) dan trigliserida menurun.

HCA juga menyekat selera makan dengan meningkatkan tahap serotonin. Serotonin adalah neurotransmitter di dalam otak anda yang membuatkan anda berasa baik. Ia merupakan satu sasaran banyak ubat-ubatan antidepresan. Mempunyai tahap rendah serotonin boleh membuat anda rasa tertekan atau cemas; ia mendorong ramai orang makan secara emosi atau reaktif. Dengan meningkatkan tahap serotonin, HCA meningkatkan mood dan menyekat usaha untuk bertindak balas terhadap keadaan tertekan dengan makanan. Apabila anda makan lebih kurang, badan anda mengesan ini dan ia akan mengeluarkan lemak yang disimpan di dalam sel-sel lemak anda.

Banyak kajian telah menunjukkan bukti. Satu kajian plasebo terkawal rawak diikuti oleh  60 orang obese selama 8 minggu. Dengan diet kalori terhad (1200 kcal / hari) dan dos HCA sebanyak 1320 mg / hari, kumpulan eksperimen tersebut hilang purata 5kg (berbanding dengan 2kg, dalam kumpulan plasebo). Para peserta juga menyatakan selera makan mereka berkurangan. 

No comments:

Post a Comment