Promotion

Makanan Super Yang Dapat Merangsangkan Anda!

2014-07-26
Apabila matlamat adalah menyegarkan semula badan, minda dan semangat, kaedahnya adalah makan dengan lebih sedikit, makan ringan dan lebih kerap. Ini akan membantu mengekalkan tahap tenaga secara stabil, dan mengawal tahap gula dalam darah anda untuk mengelakkan pancang dan harga rendah. Apabila anda memilih kombinasi yang betul makanan, badan anda mendapat rangsangan yang sangat diperlukan yang diperlukan untuk bertahan dengan baik, walaupun melalui mereka merosot di kemudian hari. Jadi membuang makanan ringan gula yang tinggi dan mencapai makanan berikut dan mendapatkan rangsangan yang anda perlukan.

Apa-apa buah-buahan segar, terutama dengan kulit atau biji seperti pic, epal, pear, oren dan strawberi, adalah sumber vitamin dan serat. Anda boleh memilih buah pic dan mendapat banyak serat, niasin (vitamin B3), kalium, beta karotena dan vitamin A, ditambah dengan jumlah yang tinggi vitamin C. Niacin adalah penting untuk menyediakan tenaga untuk pertumbuhan tisu sel. Bersama-sama dengan mengawal keseimbangan cecair, kalium membantu mengekalkan kestabilan elektrik di dalam sel-sel jantung dan sistem saraf dan adalah penting untuk sel dan otot pertumbuhan. Vitamin B12 memainkan peranan dalam pembentukan sel darah merah, fungsi saraf, dan protein metabolizing dan lemak.

Aprikot kering dan kombinasi Badam menyediakan jumlah yang tinggi vitamin A, protein besi dan serat pemakanan. Kedua-dua makanan yang rendah kolesterol dan sodium, dan aprikot adalah sumber besar kalium, yang penting dalam mengawal keseimbangan cecair badan anda. Vitamin A dalam aprikot menyumbang kepada visi sihat, pertumbuhan tulang, dan pembiakan, dan membantu melawan jangkitan.

Kismis sihat, rendah lemak, rendah kolesterol dan rendah sodium merupakan snek yang mengandungi  kalium, fosforus, tembaga, dan besi, dan apabila dicampur dengan yogurt rendah lemak, anda juga mendapat riboflavin (vitamin B2) dan vitamin B12, dan juga jumlah yang tinggi kalsium, yang diperlukan bukan hanya untuk tulang dan gigi yang kuat, tetapi juga memainkan peranan penting dalam fungsi normal jantung dan otot lain.

Lobak bayi dan kayu bijan adalah makanan lazat yang akan menyediakan sejumlah besar beta karotena, vitamin A, vitamin C, folat, vitamin B6, zat besi, kalium, tembaga, dan serat. Beta karotena membantu melindungi terhadap penyakit-penyakit seperti penyakit jantung dan beberapa jenis kanser.
Vitamin A adalah penting untuk kulit yang sihat, untuk penglihatan yang lebih baik, dan untuk melawan jangkitan dan penyakit pernafasan. Folat atau vitamin B9, adalah penting untuk kehidupan manusia, membantu membentuk sel darah merah dan memecahkan protein, dan memainkan peranan penting dalam pertumbuhan dan pembahagian sel.

Mentega kacang pada beberapa keropok gandum adalah sumber yang sangat baik protein, besi, niasin, dan serat. Mentega kacang pada saderi adalah snek klasik, mempunyai kuasa tinggal yang besar, dan saderi yang disumbat dengan pelbagai vitamin, mineral dan tinggi dalam serat. Rendah lemak tali keju adalah sumber cepat protein yang baik dan kalsium. Mereka datang dalam hidangan yang mudah untuk membawa individu dan anda boleh menambah sekeping buah-buahan segar untuk serat tambahan.

Makanlah makanan yang sihat ini untuk kesihatan anda!

No comments:

Post a Comment