Promotion

Makanan Yang Dapat Lawan Selsema

2014-07-26
Selsema bertanggungjawab bagi berjuta-juta jam hilang di kedua-dua kerja dan rumah setiap tahun, apatah lagi banyak hari sengsara cuba untuk pulih. Jika anda tertanya-tanya apa yang anda boleh lakukan untuk meningkatkan imuniti anda secara semula jadi dan menyediakan pertahanan badan anda, mengkaji makanan yang anda makan, melihat makanan keluarga anda, dan membuat perubahan yang diperlukan untuk memastikan semua orang makan makanan yang seimbang yang banyak dalam buah-buahan yang padat dengan nutrien dan sayur-sayuran, protein rendah lemak, dan karbohidrat kompleks.

Currants hitam adalah lebih kaya dengan vitamin C daripada oren, yang mengandungi kira-kira tiga kali pengambilan harian yang disyorkan untuk orang dewasa. Ia adalah penting bahawa anda mendapatkan banyak vitamin C kerana ia membantu mencegah jangkitan dan membantu mengekalkan sistem imun yang sihat.


Adukkan sarapan pagi anda dengan segelas jus limau dan bukanlah jus oren untuk vitamin C. Walau bagaimanapun, anda perlu menyemak dengan doktor anda jika anda berada di ubat-ubatan tertentu untuk tekanan darah, AIDS, kebimbangan, atau demam hay, kerana jika mencampurkan jus grapefruit dengan ubat-ubatan tertentu boleh menyebabkan ketoksikan berbahaya.

Pucuk Kamel adalah sumber sayur-sayuran yang besar vitamin C, fiber yang tinggi dan mengandungi banyak folat juga. Mereka meningkatkan glukosinolat anticarcinogenic, yang mempunyai kelebihan melawan kanser. Mereka adalah tambahan yang bagus untuk menyediakan banyak nutrien.

Yogurt yang mengandungi kultur hidup mempunyai kesan positif ke atas saluran GI anda, dan hasilnya, membantu badan membersihkan kuman dari badan dengan lebih cepat dan berkesan dan melawan selesema. Anda mahu anda yogurt mengandungi budaya aktif L. acidophilus, yang juga membantu dalam melawan jangkitan yis.

Kentang adalah salah satu sumber yang paling berkhasiat dalam vitamin C, dan baik untuk melengkapkan mana-mana hidangan utama dengan tahap yang tinggi kalium dan serat. Kulit mengandungi serat yang paling dan daging di bawah kulit yang mengandungi paling vitamin C. Kentang yang segar adalah sumber terbaik vitamin C. Berhati-hati bagaimana anda memilih untuk menyediakan mereka, seperti merendam dalam air merompak mereka daripada khasiat tersebut.

No comments:

Post a Comment