Promotion

10 Tips Hangat Menjaga kulit anda

2014-07-26

Di sini,saya telah mengumpul 10 tips terpenting untuk menjaga kulit anda.Mari kita lihat apakah cara tersebut:

* Mengetahui jenis kulit anda adalah salah satu yang paling penting penjagaan kulit hujung. Ini penting kerana tidak semua penjagaan kulit produk sesuai kepada semua orang.

* Minum banyak air. Ini tidak akan menyebabkan kulit anda lembap tetapi akan membantu meringankan perbelanjaan keseluruhan kesihatan anda (dan seterusnya kulit anda). Ia mungkin kelihatan agak janggal bagi sesetengah orang, bagaimanapun, ini adalah penting penjagaan kulit hujung.

* Membersih kulit anda dengan kerap (1-2 kali setiap hari). Merupakan satu teknik berkesan penjagaan kulit yang membantu dalam menghapuskan kotoran dan elemen-elemen lain yang keras dari kulit anda. Pembersihan adalah penting terutamanya apabila anda telah keluar dari rumah anda (dan dengan itu terdedah kepada pencemaran, habuk dan lain-lain).

* Jangan terlalu kasar dengan kulit anda.Jangan menggunakan produk dengan berlebihan.Satu tips yang pasti ialah mengikut arahan produk tersebut.

* Pastikan kulit anda lembap sentiasa. Ini adalah salah satu yang paling penting penjagaan kulit .Jangan biarkan kulit anda menjadi kering. Kekeringan menyebabkan lapisan luar kulit anda mula memecah yang membawa kepada penampilan yang kasar dan tidak menarik. Gunakan pelembap / emolien. Pelembap bekerja terbaik apabila digunakan manakala kulit masih lembap.

* Elakkan penggunaan sabun pada muka anda. Sabun hanya boleh digunakan dari bawah leher. Satu penjagaan kulit yang kecil tetapi penting.
.
* Gunakan pelindung matahari untuk melindungi diri anda daripada sinaran UV yang berbahaya.Anda boleh menggunakan pelembap untuk siang yang melindung matahari yang terdapat dalam mereka. Menggunakannya walaupun ia mendung. Radiasi UV diketahui menyebabkan kanser kulit, jadi ikutilah tip penjagaan kulit ini tanpa gagal.

* Sedikit senaman dan tidur yang baik adalah penting juga, bukan sahaja untuk penjagaan kulit, tetapi untuk kesihatan anda secara keseluruhan. Kekurangan tidur boleh menyebabkan pembentukan kedutan di bawah mata anda dan kurang bersenam boleh menyebabkan kulit anda kendur. Selain itu, bersenam dan tidur juga membantu dalam mengalahkan tekanan. Jadi selain tip penjagaan kulit, ini juga tip penjagaan kesihatan.

* Dilema kulit Merawat dengan baik. Ini tip penjagaan kulit ialah jangan mengabaikan mana-mana dilema kulit. Dapatkan nasihat doktor kulit anda sebelum anda pergi untuk menggunakan produk penjagaan kulit.

* Tewas tekanan.Kesan tekanan biasanya tidak diketahui orang menyebabkan kulit menjadi kasar tetapi sangat benar Jadi, berehat atau menikmati mandian buih  atau hanya mendapatkan tidur yang baik.

Apakah tips anda?

No comments:

Post a Comment